S__8232989.jpg

 

我太喜歡勞拉跟真這對苦情CP,而這首歌根本是勞拉唱給真聽的,聽著聽著就感動到忍不住想翻QQ

所以就翻了,英文很不好翻錯請幫忙指正。

S__8232988.jpg

A Moment of Eternity [Torna ~ The Golden Country Ending Theme]

歌手:Jen  Brid

作曲:光田康典

原詞:高橋哲哉

英詞:LYSSA & カストロさとし

 

============================

 

Wind goes passing by 
Through the sunset sky 
This wind will carry lots of memories 

微風吹過落日的天空,這陣風將挾帶許多回憶。

When you look around 
You won't see me anywhere 
But you will feel in the air that I am there 

當你環顧四周時我已不在該處,但你能在空氣中感受到我的存在。

For a time, I will be away 
With the wind gusting along 
I'll just say it won't be too long 
Soon enough we will meet, one day

再過段時間我將會隨著這陣風而走遠,而這分離不會太久。

直到某天,我們會再度見面。

Sentimentally, the time passes by 
And all we shared was a moment, I know 
But that moment will shine us through to the sky 
So don't look back, let the moment be forever 

激情會隨時間而逝,我知道此刻彼此所享的光陰僅是片刻剎那。

但那剎那會使我們閃耀整片天空,所以別回首,讓此刻化為永遠。

Speed of time was different for us 
Not to say that was all bad 
Nonetheless, those moments we treasured 
Will be carved into stone eternally 

光陰以不同的速度在我們身邊流逝,但別把這一切說的太壞。

因為我們所珍惜的那些時刻,將會刻入心石中化做永恆。

So please, never forget 
All the precious time we shared 
The warmth of your hands, 
Don't forget, don't look back, I'll be there 

請你永遠別忘記,我們所共享過的寶貴回憶,那存於你掌心的溫暖。

別忘記、別回首,我永遠在你身邊。

Promise me that you'll walk again 
Won't you show me that smile 
And I know that you will find that someone 
Who will help you move on 

答應我你將再次動身,可以對我展露那個笑容嗎?

且我知道,你將會找到那個能幫助你繼續前進的人。

Since that day you came into my head 
Our story began 
So don't be scared to reach out for someone 
I know you will be fine 
Just go on

你闖進我的腦海的那天,是我們故事的開端。

所以不要害怕去接觸他人,我知道你將會過的很好,繼續前進吧。

arrow
arrow

    異域百合 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()